Positionen av Sverige blir tydligare

Den 17 september hölls Visit Swedens Inspirationsdag på Hotel Rival i Stockholm. SK_0005

Dagen inleddes med varumärkeskonsulten Lars Källgren som pratade om resan till marknadsledarskapet. Hur uppfattas varumärken och hur kan man positionera sig bland konkurrenterna? Det är viktigt att ha en samklang mellan värdering, produkt och grafisk profil. Det spelar enligt L. Källgren ingen roll hur många miljoner som satsas på reklam om man inte först har byggt upp varumärket internt. Dagen fortsatte bland annat med att Visit Sweden presenterade de nya budskapen, som ska leda till en tydligare position för destinationen Sverige. Man jobbar med en strategi som naturligt följer det tidigare jobbet med målgruppsidentifiering, varumärkesplattform för Sverige, modell för partnerskap med turistnäringen och en uppgradering av kommunikationskanalerna. Visit Sweden kommer i marknadsföringen av Sverige internationellt att jobba med 4 positionsteman: Natural Playground, Urban Nature, Swedish Lifestyle och Vitalised Meeting. Läs mer på VisitSwedens partnersite.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s