Samverkan på kommersiella grunder leder till bättre affärer

Turismfunktionen har under de senaste åren inlett samarbeten med kommersiella aktörer för att utveckla besöksnäringen i Västmanlands län mot bättre affärer. Samarbetena innebär att näringen kan medverka på flera olika sätt – allt utifrån företagens individuella ambitioner och möjligheter.

* Turistmagasinet Visit Västmanland ges ut en gång per år i två språk, svenska och engelska. Upplagan är 50 000 respektive 15 000 ex och produceras i samarbete med länets turistbyråer, Länsstyrelsen i Västmanlands län och medverkande annonsörer.

* Länets besökskarta är ett efterfrågat och starkt komplement till Visit Västmanland och trycks i minst 30 000 ex. Kartan produceras i samarbete med länets turistbyråer och medverkande annonsörer.

* Internationell affärsutveckling utifrån marknadens förutsättningar. 2008 påbörjade vi vårt internationella arbete för att nå utländska researrangörer och bolag på utvalda marknader. Under 2009 intensifierades arbetet i samarbete med Länsstyrelsen i Västmanlands län och medverkande företag.

* Turismfunktionen har inlett ett långsiktigt samarbete med Babette Experience AB gällande paketering, marknadsföring och försäljning. Samarbetet innebär att det nu finns ett marknads- och säljsystem för hela länet.

* Dessutom är webbplatsen vastmanland.se som alltid öppen för alla verksamheter som erbjuder upplevelser i Västmanlands län och vill nå fler gäster.

Vill du veta mer? Prata med Henrik Wester på tfn 021-39 79 59.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s