Välkommen till en kunskaps- & inspirationsdag

Välkommen till en kunskaps- och inspirationsdag med fokus på utvecklingen av besöksnäringen samt ökad försäljning genom on-line-försäljning, paketering och samarbete med utländska researrangörer. Denna gång har vi bjudit in Niklas Gustavsson från Babette Experience, Helene Berg från VisitSwedens tysklandskontor och Eva Sturk från Föreningen Turism i Sverige (FörTur).

Turismfunktionen vid VKL
• Vad hände och hur har besöksnäringens omsättning utvecklats under 2009?
• Nyheter 2010
Läs mer på vkl.se.

Babette Experience – prestationsbaserad försäljning
Babette är ett bolag som skapar intelligent kommunikation. Med dotterbolaget 4Rest Travel blir Babette en fullservice partner för paketering, marknadsföring och försäljning inom besöksnäringen. Med systemet OnServer som grund skapar de intelligent kommunikation. Babette utvecklar ständigt nya moduler för att uppnå sin vision om att det skall vara enkelt att nå nya och gamla kunder med erbjudanden om upplevelser i Sverige.

Babettes dotterbolag använder bokningssystemet CityBreak för att sälja upplevelser via många olika kanaler. De arbetar med kunder såsom Ölands Turism AB (Visitse.se), Skistar, Yasuragi Hasseludden, Sörmlands Turismutveckling, Katrinebergs Pensionat i Flen, Svenska Golfförbundet, Sjönära Möten m fl. Läs mer på babette.se.

VisitSweden – internationell affärsutveckling
Hur arbetar VKL tillsammans med VisitSweden för att skapa bättre och mer lönsaamma aff ärer för länets turistföretag med utländska affärspartners?
• Vilka möjligheter finns på utlandsmarknaderna?
• Varför och hur bör man paketera utifrån marknadernas ösnkemål?
• Workshops i Tyskland, Holland och Stockholm. Hur går de till och vilken roll spelar VKL?
• Hur går det i Västmanland, vilka är resultaten?
Läs mer på vkl.se.

Föreningen Turism i Sverige
Från hösten 2009 till slutet av 2011 ska FörTur besöka 110 orter i Sverige för att ge småföretagare inom turismnäringen kunskap, tips och råd för att locka fler besökare. Föreläsningen innehåller:
• Restrender – är e-turismen en trend som är här för att stanna? Hur viktigt är nära och kära när vi är ute och reser? Ser restrenden olika ut beroende på var i Sverige vi bor? Vad kan företagen göra för att bli mer konkurrenskraftiga?
• Paketering – varför ska man paketera sina produkter? Hur bör man tänka innan man börjar sälja paket? Vad är fördelarna?
• Resegaranti – Vem behöver resegaranti? Vem är resegarantin till för? Vad räknas som paket? Vad säger resegarantilagen?
• Prissättning och lönsamhet – beräkning av kalkyler och grundläggande resonemang kring kalkylering. Hur får man lönsamhet i projekten och vad bör tänka på när man beräknar?
Läs mer på turism.se.

Läs mer och anmäl dig enligt inbjudan<.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s