VisitSweden – Nya Marknadsrapporter

VisitSweden tar årligen fram marknadsrapporter för 11 av våra prioriterade utlandsmarknader. Rapporterna bygger på flertalet officiella källor och beskriver ländernas ekonomi, befolkning och resebeteende; kunskap som underlättar i det strategiska marknadsföringsarbetet gentemot respektive marknad.

Marknadsrapporterna består av tre delar. Inledningsvis ges en översiktlig presentation av landet i fråga vad gäller befolkning, ekonomi, aspekter på arbete och fritid, utbildning och kulturella egenskaper. Därefter presenteras landets resemönster generellt, dvs hur travel trademarknaden ser ut, vem som reser utomlands, vilka destinationer som prioriteras, turistekonomi, bokningsmönster samt Internet- och medieprofil. Avslutningsvis behandlas hur turistprofilen avseende resor till Sverige ser ut; vem är Sverigeresenären och vad inspirerar en potentiell besökare att vilja komma hit?

Publikationerna bygger på information från ett flertal olika källor, såsom diverse officiell statistik, våra målgruppsanalyser och andra studier vi genomför löpande, samt våra utlandskontors marknadskunskap.

Marknadsrapporterna är på ca 30-50 sidor vardera och finns att beställa via vår analysavdelning, analys@visitsweden.com. Priset per rapport är 3 500 SEK (ex. moms) och för samtliga 11 rapporter 20 000 SEK (ex. moms).

Utifrån marknadsrapporterna tar vi även fram så kallade marknadsprofiler, som är en mer kortfattad beskrivning av vardera marknad. Samtliga marknadsprofiler finns tillgängliga för nedladdning.

Läs mer på www.visitsweden.com.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s