Det västmanländska utbudet intresserar utländska researrangörer

Västmanländska aktivitetsbolag och besöksmål har blivit mer tillgängliga för privatresenärer.

Genom att erbjuda fasta tider under sommarsäsongen och ge försäljningsställen som hotell och turistbyråer provision har man ökat sina chanser att nå ut till slutkund. Produkterna som säljs via vouchers skapar också nya förutsättningar för boendeanläggningar i länet att skapa de färdiga och innehållsrika paket som alltid efterfrågas på den internationella marknaden. En positiv effekt som vi inte räknat med är att även utländska researrangörer visar ett ökat intresse på grund av insatsen. De uppskattar den lättillgängliga och övergripande sammanställningen av vad som finns att se och göra. Produkterna skapar de reseanledningar internationella arrangörer efterfrågar. Vid Swedish Workshop som hölls i Stockholm i förra veckan uttryckte flera arrangörer ett intresse av att kunna presentera det västmanländska utbudet i sina kataloger eller i olika former av rabatthäften. Läs mer om satsningen här.

One response to “Det västmanländska utbudet intresserar utländska researrangörer

  1. Pingback: Årets aktivitetspärm håller på att fyllas – var med du också | Turism i Västmanland

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s