Affärer på webben – Tillväxtverket arrangerar seminarium

Tillväxtverket arrangerar ett branschseminarium 1 februari. Varumärkesgurun Mats Lundqvist, Vings marknadschef Claes Pellvik och Nordic Hotels förre vd Anders Johansson återfinns på talarlistan.
 
Seminariet har rubriken Hitta affärsmöjligheten på webben. Där dryftas flera frågeställningar som rör framtidens affärsmöjligheter för besöksnäringen och it-företagen som levererar lösningar för näringen. Hur ska konverteringsgraden öka för webbplatserna? Hur ska vi bli duktigare på att tolka beteende hos våra framtida kunder? Vilken betydelse får smartphones och sociala medier framöver?
 
– Turismen är ett av de stora aktivitetsområdena på nätet. För näringen i Sverige är det en stor utmaning att leva upp till leverera lösning till alla potentiella kunder, säger Dennis Bederoff, moderator och ansvarig för turismfrågor på Tillväxtverket.
 
Det digra förmiddagsprogrammet består av tolv talare. Mats Lundqvist från analys- och researchföretaget Ipsos inleder med att tala om varumärken och beteenden på webben, medan Eniros Onlinechef Christer Pettersson talar om hur sociala medier konverteras till nätaffärer. Veckans Affärers Torbjörn Carlbom, Flygstolens marknadschef Madeleine Göranzon, Vings marknadschef Claes Pellvik och Anders Johansson, f d vd på Nordic Hotels och guru inom hotellvärlden inom revenue management finns också med på talarlistan.
 
För mer information om program, talare och anmälan, klicka här.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s