Marknadsprofiler 2011 – Kunskap ger genomslag

VisitSwedens lokalkontor i utlandet ger en unik närvaro. Tack vare detta och deras målgruppsanalyser känner vi Sverigeresenärerna väl och kan matcha deras efterfrågan med upplevelser i Sverige.

Kontinuerliga marknads-, målgrupps-, konkurrent- och medieanalyser ger oss en uppdaterad bild av de resenärer som har störst potential att öka sitt resande till Sverige. Dessa analyser ger oss möjlighet att välja rätt målgrupp, budskap och kommunikationskanaler. VisitSweden har tagit fram en rapport för 12 prioriterade geografiska marknader. Den beskriver landets ekonomi, befolkning, Sverigebilden samt resandet och resebeteendet generellt och till Sverige. Dessa marknadsrapporter, på ca 60-70 sidor, kan man köpa direkt från VisitSweden. Utifrån marknadsrapporterna har de tagit fram så kallade marknadsprofiler, som är en mer kortfattad beskrivning av respektive marknad.

Marknadsrapporterna finns på visitsweden.com.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s