Kunskap ger genomslag på våra marknader

VisitSwedens närvaro på 12 prioriterade marknader, med egna kontor och lokalkännedom, är en viktig nyckel för att nå framgång. Tack vare dem känner vi vår målgrupp och våra segment och kan matcha deras efterfrågan med upplevelser.

Kontinuerliga marknads-, målgrupps-, konkurrent- och medieanalyser ger oss en uppdaterad bild av de resenärer som har störst potential att öka sitt resande till Sverige. VisitSweden har tagit fram en rapport för 12 prioriterade geografiska marknader. Den beskriver landets ekonomi, befolkning, Sverigebilden samt resandet och resebeteendet generellt och till Sverige. Dessa marknadsrapporter, på ca 60-70 sidor, kan du köpa direkt från VisitSweden. Utifrån marknadsrapporterna har de även tagit fram så kallade marknadsprofiler, som är en mer kortfattad beskrivning av vardera marknad. Marknadsprofilerna för 2011 hittar du här.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s