Sala Silvergruva satsar på kvalitet och hållbar utveckling

Nu har Sala Silvergruva gått med i det nya kvalitets- och hållbarhetssystemet för svensk besöksnäring!

– Med detta kvalitetssystem kommer Sverige ta turismen på allvar och erkänna oss som en professionell näring. Hittills har några stora levt upp till de höga kraven nu kommer alla mindre turismföretag få de rätta verktygen att komma ikapp, säger Johan Björkman, VD vid Sala Silvergruva.

Sala Silvergruva har genomgått en stor förändring de senaste fem åren och är idag en turistattraktion som kan erbjuda helhetsupplevelser med unika boendemöjligheter såväl ovan som 155 m under jord, spännande aktiviteter för alla åldrar, mat och dryck i 1700-tals miljö samt shopping.

Sala Silvergruva har ökat sin omsättning med flera hundra procent de senaste åren och 2011 blev det bästa året någonsin, såväl ekonomiskt som besöksmässigt.

– Vi kommer aldrig att bli störst i Sverige men vi eftersträvar att bli bland de bästa, då detta kvalitets- och hållbarhetssystem är ett bra verktyg att strukturera och systematisera förbättringsarbetet – helt utifrån vad besökarna upplever hos Sala Silvergruva, fortsätter Johan Björkman.

www.salasilvergruva.se.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s