Google ger sig in i hotellbokningsbranschen

Metasajter av alla slag, oavsett om det är rekommendationssajter, prisjämförelsesajter eller bokningssajter, har upplevt stor press från Google på sistone. Inte bara i sökresultaten, där Google vart eftersom har lagt till tjänst efter tjänst som har konkurrerat med dem. Utan även genom att lansera direkt konkurrerande tjänster.

GoogleJag har inte hört särskilt mycket om hur pass lyckat Google Flights är, eller hur  stor påverkan de har haft på de amerikanska metasajterna, men jag misstänker att det har varit rätt lyckat, eftersom Google nu går vidare och börjar visa hotelljämförelser direkt i sökresultaten…

Läs hela artikeln på Nikke Index.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s