Besöksnäringens kommunikationsguide

Omvärldens intresse för Sverige växer och det finns stor potential för nya affärer och lönsamhet för alla i besöksnäringen. Varannan sekund kommer en internationell besökare till Sverige, men vi vill ha många fler besökare. Samtidigt är konkurrensen knivskarp, då många länder och destinationer slåss om framtida besökare.

VisitSweden -kommunikationsguideBesöksnäringens kommunikationsguide ska vägleda och inspirera på ett enkelt sätt och visa hur du kan nå fram till framtida internationella besökare. När vi jobbar tillsammans och fokuserar på att förmedla en enhetlig bild och gemensamma erbjudanden, blir Sverige som resmål ännu tydligare känt. Och det tjänar alla på.

Guiden är uppdelad i fyra delar som svarar på de frågor som dyker upp när man ska utveckla kommunikationen, nämligen:
VEM vi ska prata med
VAD vi ska berätta
HUR vi marknadsför Sverige
VAR vi kommunicerar

Läs vidare i denna guide hur allt hänger ihop.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s