Today everyone is a mystery shopper!

”Today everyone is a mystery shopper!”, ett citat av Erik Muñoz från SiteMinder som ger en bra bild av vad mycket av de sociala och digitala kanalerna handlar om idag. Citatet visar också varför det är väldigt viktigt för turismnäringens aktörer att vara delaktiga och aktivt arbeta med dessa medier.

Hotell Market SeminarsHotel Market Seminars hölls på Courtyard by Marriott den 14 januari under tema ”Distribution och Sociala Medier”. Pia Axelsson deltog för att omvärldsbevaka och samla ny information för att vara i framkant och ge bästa möjliga stöd till länets turismnäring. Dagens innehöll föreläsningar, paneldiskussioner och runda bordsamtal med teman som:
* Vem har rätt att bedöma mitt hotell?
* Vilken distributionsstrategi leder till bokningar?
* En bild säger mer än tusen ord.
* Förbättra ditt rykte online med några få steg.

Föreläsarna, från företag som Travel Click, Buuteeq, Revinate och Olery, gav mycket bra information och även nyttig fakta, t ex att i de fall en kund väljer mellan två likvärdiga hotell, så väljer 68 procent av kunderna det hotell som besvarat sina recensioner på bedömningssajter.

All information och fakta från dagen kommer att sammanställas och användas i vårt arbete för att göra fler av regionens turismföretagare synliga och aktiva på digitala kanaler.

Vill du veta mer om hur vi arbetar med detta och hur vi kan hjälpa dig? Kontakta Pia Axelsson.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s