Svensk Turism och Tillväxtverket samarbetar med uppföljning av besöksnäringens strategi

Just nu pågår arbetet med en uppföljning av vad som har hänt sedan den nationella strategin för svensk besöksnäring Strategi 2020 antogs. Det är Tillväxtverket som stöttar Svensk Turism i arbetet med en inventering och kartläggning.

Tillväxtverket -uppföljningResultatet av kartläggningen kommer att vara viktigt för det fortsatta arbetet med strategin och mot Vision 2020.

Några av de frågor som undersöks handlar om hur väl den nationella strategin för svensk besöksnäring är förankrad? På vilket sätt arbetas det inom strategins olika områden? Vilka platser är tydligt identifierade som destinationer idag? Hur arbetar destinationerna med produktutveckling och marknadsföring? Frågorna ställs till turismansvariga på region- och/eller länsnivå.

Undersökningen distribueras i slutet av januari och pågår under februari. Den avser projekt och aktiviteter tre år tillbaka i tiden, åren 2010-2013. Resultatet kommer att ligga till grund för en revidering av strategin för svensk besöksnäring som tas fram av Svensk Turism.

Läs mer om Vision 2020 här.

Källa: tillvaxtverket.se.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s