Västmanländska upplevelser marknadsförs till 20 500 Guldkunder

Allt började med att Länsförsäkringar Bergslagen (LFB) ville ge sina Guldkunder en sommarpresent – möjligheten att ”uppleva känslan av att vara Guldkund i Bergslagen” och tydliggöra alla de förmåner som detta innebär. LFB tog kontakt med Turismfunktionen på VKL och frågade om vi hade några turismföretag som skulle vilja vara med. Vi såg att denna idé gynnade oss alla, att det är ett enkelt sätt att nå ut till över 20 000 etablerade kontakter utan några större kostnader.

LFB -rabatthäfte-framsida-23Idén resulterade i ett ”upplevelsehäfte” som fylldes med erbjudanden på olika resmål spridda över hela Bergslagen, d v s både Västmanland och Örebro län. De flesta gav kunderna priset ”2 för 1” medan andra gav rabatt. I Västmanland gick det snabbt och enkelt att få fram spännande erbjudanden eftersom det finns en utvecklad affärsstruktur i och med arbetet med aktivitetsbroschyren.

Dessa erbjudanden ingår i ”upplevelsehäftet”
* Sommaren kakbuffé på Karmansbo Herrgård
* Bil- och teknikhistoriska museet i Köping
* Familjepaddling hos Björnö Stug- och aktivitetscenter
* Övernattning på anrika Sätra Brunn
* Gårdsjö Älgpark
* Strandstugans Jordgubbssviss
* Boda Borg i Karlskoga
* Turridning på Klockarsgården
* Kryssning Hjälmare kanal
* Guidad tur på Örebro slott

Under vecka 23 skickade LFB ett digitalt nyhetsbrev till sina cirka 20 500 Guldkunder som bland annat innehöll en förhandstitt på sommarerbjudandena. Under vecka 24-25 kompletteras detta med ett fysiskt utskick till samma kunder innehållandes ett brev med upplevelsehäftet.

”Pia Axelsson på Turismfunktionen vid VKL hade ett stort engagemang och bidrog med många egna idéer vilket vi uppskattade mycket. Hon agerade snabbt och professionellt och levererade material så som loggor, bilder och texter till oss på utsatt tid. Vi hoppas att detta bara var starten på ett fortsatt gott samarbete”, säger Pernilla Wester, marknadskommunikatör på Länsförsäkringar Bergslagen.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s