Det kom ett mejl som blir en härlig avslutning på året!

VKLs direktör Monika Eriksson-Bertilsson fick för några veckor sedan ett epost från en av länets turismentreprenörer. Ett epost som blir en härlig avslutning på året och som sporrar oss för ett ännu mer framgångsrikt 2015.

Brevet finns här nedan. Läs gärna mer om vad som händer på VKL i det senaste nyhetsbrevet.

Hej!

henrik_westervkl_143Mitt namn är Marnix. Tillsammans med min fru Joyce driver jag Färnas Hjärta bed & breakfast och konferens i Färna, Skinnskatteberg. Vi är medlemmar i det internationella turismpaketet som VKL erbjuder.

Via detta mejl skulle jag gärna berätta för er att Pia Axelsson, Åsa Stanaway och Henrik Wester är pärlor i er organisation. Med stor insats, positiv attityd, professionalism och engagemang gör de ett otroligt bra jobb. Med en liten budget, kreativitet och entusiasm vet laget att vara i framkanten hela tiden. Med bara ett mål: att förstärka turism i Västmanland genom att främja samarbete mellan, höja kunskaper hos – och hjälpa turismaktörer.

Vet ni att de får beröm i andra län? Jag vet för att jag reser runt och pratar med deras kollegor och företagare i de länen. ”Ja, men ni i Västmanland har Henrik och Åsa” har jag hört flera gånger.

Vad är de objektiva saker jag som medlem/kund är nöjd med? Henrik, Åsa och Pia kombinerar vision/strategi genom att realisera långsiktige planer och praktiska lösningar så som kurser, workshops och möten.

Förebild
1. Utveckling av hållbar turism. Redan från början var de med på tåget med Swedish Welcome, organiserade träffar, skickade ut information och såg till att vi som företagare blev involverade på det bästa möjliga sättet
2. De förstår att det är viktig att man utvecklar kunskaper hos turismaktörer. De har anordnat kurser i sociala medier, att bygga en egen hemsida, fotografering, gästen i fokus, utomhusmatlagning med mera.
3. De marknadsför och säljer vårt län, Sverige och oss turismaktörer utomlands, på mässor och stora träffar.
4. VKL:s medlemskap i ATTA och en resa till Adventure Travel World Summit 2014.

Självklart säger vi tack till dem personligen och ger komplimanger. Ändå tror jag att det är viktigt att ni som deras direktör, vet att de presterar på en hög nivå. Jag hoppas verkligen att de fortsätter sitt arbete på samma sätt 2015 och att ni kan behålla dem och kanske ger dem en större budget för att utöka och utveckla deras arbete.

Med vänliga hälsningar Joyce Goes & Marnix Bijl

2 responses to “Det kom ett mejl som blir en härlig avslutning på året!

  1. Hej,

    Som en av länets turismentreprenörer i Västmanlands län vill jag bara instämma i Joyce och Marnix inlägg.

    Har deltagit i en hel del av anordnade workshops och kurser som Henrik och Åsa hållit i och som gett mig en hel del kött på benen ( kanske delvis beror på de goda luncherna ; ) ) för min verksamhet. Även fått mycket god hjälp av Pia.

    Tack och God Jul!

    Diana Lennings

    Rosenberg Rum och Stuga

    +46704977886

    info@rosenberggard.se

Kommentera

