Din text ska i varje fall aldrig vara sämre än din verksamhet

Turismfunktionen vid VKL har initierat och beställt en skräddarsydd skrivutbildning från Bergh’s School of Communication. Utbildningsinsatsen är nu avslutad med mycket goda resultat.

Under tre förmiddagar har deltagande aktörer arbetat intensivt med att utveckla sitt skrivande för att kunna övertyga en läsare. Med egna texter som grund har de under ledning av den mycket professionella och inspirerande föreläsaren Mikael Rosén lärt sig metoder och fått idéer på hur man får fram sitt budskap. Deltagarna fick till exempel fundera över:
* Vad är det viktigt att läsaren minns?
* Riktar sig texten till allmänheten eller specifikt intresserade – är läsaren i ”push-läge” eller ”pull-läge”?
* Ska texten vara inspiration, information eller instruktion?
* Hur vill du att läsaren ska agera efter att hen läst texten?

Efter hemläxa och konstruktiv kritik från både föreläsaren och kurskamrater började fantastiska, säljande och inspirerande texter växa fram, och Mikael lämnade oss med budskapet ”Din text ska i varje fall aldrig vara sämre än din verksamhet!”

Några synpunkter från deltagarna:
* Den bästa kursen någonsin!
* Mycket givande – jag har fått många nya verktyg för att utveckla mitt skrivande.
* Inspirerande och rolig föreläsare

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s