Västmanland samarbetar med världens största reseforum

Den regionala turismorganisationen på Västmanlands Kommuner och Landsting (VKL) har inlett ett samarbete med TripAdvisor för att spegla listor på boende, aktiviteter och restauranger direkt från världens i särklass största reseforum på den regionala webbplatsen vastmanland.se.

Vastmanland+TA_editedDe flesta destinationer investerar varje år offentliga medel på regionala webbplatser. Utöver kostnader för framtagande och underhåll av webbplatsen kräver de ofta mycket arbetstid för uppdateringar, både av personal och turismnäringens aktörer. Turismfunktionen vid VKL väljer istället att inleda ny form av samarbete med TripAdvisor och låter dem göra det de kan bäst, att få gäster att skriva om sina upplevelser. På så sätt kan Turismfunktionens personal lägga mer tid på att stötta turismnäringens aktörer att använda de digitala kanalerna på bästa sätt utifrån deras enskilda behov och möjligheter.

Lita inte på oss, lita på tidigare gäster
Vi vill hjälpa dem som besöker Västmanland att göra val som passar dem bäst. För vem vet bättre om vad du kan förvänta dig under ditt besök än tidigare gäster?

TripAdvisor är världens största reseforum med mer än 340 miljoner unika besökare varje månad. På TripAdvisor finns över 200 miljoner omdömen och åsikter om fler än 4,9 miljoner boenden, restauranger och sevärdheter.

Vi hjälper näringen in i framtiden
Allt fler använder Internet för att inspireras, jämföra boenden och upplevelser och köpa sina resor.

– Vi erbjuder därför individuella handledningar till länets aktörer för att de ska kunna använda sig av TripAdvisor på ett framgångsrikt sätt. I en värld där digitalisering och responsivitet är en förutsättning för både kunder och företag, anser vi att samarbetet med TripAdvisor är en fantastisk möjlighet att ta vår destination ännu längre in i framtiden, Henrik Wester, turismchef, VKL.

– Satsningen på individuell handledning i digitala kanaler har pågått i drygt ett år, det är en satsning som har fallit mycket väl ut och är enormt uppskattad. Arbetet ger konkreta resultat och leder bland annat till en ökad omsättning hos företagen, Åsa Stanaway, Internationell säljchef, VKL.

– Handledningarna förbereds och anpassas efter varje enskild aktör och TripAdvisor är en av de digitala kanaler som ingår. Under mötena arbetar ofta handledaren tillsammans med aktören med registrering, anmälan av ägarskap, hanteringscentret och hur företaget svarar på omdömen, Pia Axelsson, Koordinator, VKL


Information och kontakt

För mer information om Turismfunktionens verksamhet. Henrik Wester, henrik.wester@vkl.se / 021-39 79 59

För mer information om samarbetet med TripAdvisor och Turismfunktionens internationella försäljning. Åsa Stanaway, asa.stanaway@vkl.se / 021-39 79 50

För mer information och bokning av den individuella handledningen i digitala kanaler. Pia Axelsson, pia.axelsson@vkl.se / 021-39 79 57

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s