Turism i Västmanland – Tre möjligheter till ett framgångsrikt 2016

Turismfunktionen vid VKL arbetar för att nå visionen om en fördubblad besöksnäring 2020. Tillsammans med dig vill vi skapa en hållbar näring utifrån ett ekonomiskt, miljömässigt och socialt perspektiv.

Inbjudan 7002060Under året arrangerar vi flera olika insatser till stöd för dig som vill utveckla din verksamhet för fler och bättre affärer. Nedan presenterar vi kort tre av de närmast kommande. På http://vkl.se/kurs-och-konferens/ finns inbjudningarna med mer information om innehåll, målgrupp och anmälan.

Filmkurs – Att skapa film för digitala kanaler med enkla medel
VKL erbjuder besöksnäringen i Västmanland en av Webbdagarna Academys mest uppskattade kurser – en lärorik kurs i att skapa film för digitala kanaler. Under en heldag i Västerås kommer du att få lära dig hur du med enkla medel skapar proffsiga och säljande videos för webben.

Vår kursledare är, tack vare sina kunskaper inom videoproduktion och tidigare erfarenhet som marknadschef under 15 år, handplockad till detta uppdrag. Kursens fokus kommer att inspirera dig att komma igång med rörlig kommunikation – och ge dig praktisk kunskap hur man skapar säljande och informativa videos med en mobilkamera eller surfplatta.

Datum: Torsdag 14 april, sista anmälan 24 mars 2016.

Fotokurs – Vad är en säljande bild?
Fokus ligger på att få deltagarna medvetna om varför vissa bilder fungerar bättre än andra vid marknadsföring av besöksmål, upplevelser och boendeanläggningar. Hur ska du tänka för att presentera just din anläggning?

Målet är att ge dig en grund för att arbeta medvetet med att bygga upp och underhålla en bildportfölj för den egna anläggningen, och att bli bättre beställare av fototjänster. Under kursen går vi igenom psykologi kring att skapa säljande bilder. Juridik och praxis vid användning och inköp av bilder.

Datum: Tisdag 19 april, sista anmälan 29 mars 2016.

Seminar and workshop on the Dutch hiking market
Hiking tourism is huge in The Netherlands, and more and more Dutch people make their way to Sweden for the sake of the clear, beautiful nature and quietness. What expectations do the Dutch tourist have on their hiking vacation? What requirements do they have on accomodation standard, signage, service etc.

Meet Paul van Bodengraven and Marco Barten from the Dutch publisher One Day Walks. Paul and Marco will inform you on the trends in hiking tourism and how they meet the whishes from ”comfort walkers”. During the seminar the participants will work together in small groups to generate ideas for possible walks, based on the customer’s expectations and criterias given from Paul and Marco.

Datum: 31 mars, sista anmälan 24 mars 2016.

Sprid gärna informationen vidare till de kollegor som du tror kan vara intresserade.

Hör av dig till oss om du har några frågor eller funderingar!

Henrik, Pia och Åsa

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s