Att skriva för att övertyga – kommunicera rätt och nå fler kunder, inbjudan

Att kommunicera rätt budskap till rätt målgrupp är avgörande för genomslagskraft och framgång i turismnäringen. Efter önskemål från aktörer som inte fick plats förra gången bjuder vi därför in till kursen ”Att skriva för att övertyga” igen.

11_3263 halvdagar, totalt 9 undervisningstimmar
Målet med utbildningen är att öka förståelsen för hur texter fungerar och kommunicerar samt hur olika målgrupper kan uppfatta och missuppfatta innehållet. Betoning ligger på utveckling, tonalitet och finslipning av olika texter. Inför utbildningen bidrar deltagarna med exempeltexter som kommer att bearbetas under lektionstillfällena. Under utbildningen blandas teoretiska genomgångar med praktiska exempel som belyser och förtydligar vad som diskuteras.

Innehåll:
• Vem är mottagaren? Att anpassa en text som ska kommunicera med olika målgrupper
• Målgruppsanpassning – textens syfte
• Dispositionsmodeller för berättande
• Budskapets delar – vad ska mottagaren veta-tycka-göra efter att ha läst?
• Argumentation och tonalitet – fakta eller känsla eller både och?
• Stilistiska verkningsmedel
• Texten i sin miljö – läsningens förutsättningar
• Skrivandets förutsättningar och arbetsmetoder
• Skrivövningar – från teori till praktik – individuell feedback

Föreläsare från Berghs School of Communication
Utbildningen genomförs av Berghs School of Communication. Kunskapsfilosofin utgår från pragmatiken och den undervisningsmetodik som används baserar sig på Action learningmetoden. Detta innebär att gruppvisa diskussioner varvas med teorier och arbetsuppgifter för att kontinuerligt verklighetsförankra utbildningarnas olika delmoment i deltagarnas verksamheter. Föreläsaren heter Mikael Rosén.

Datum: 6 oktober, 13 oktober och 20 oktober 2016
Plats: Västerås
Sista ansökningsdag: 8 september 2016. Begränsat antal platser!

Komplett inbjudan och information om anmälan.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s